چگونه از لینکد‌ین برای یافتن کارِ فریلنس استفاده کنیم؟

چگونه از لینکد‌ین برای یافتن کارِ فریلنس استفاده کنیم؟

افرادی که در جستجوی مشاغل آزاد هستند، از قدرت لینکد‌ین برای یافتن ارتباطات ارزشمند استفاده می کنند، ۵ نکته‌ درباره‌ی استفاده‌ از شبکه‌های حرفه‌ای را حتما بخوانبد.

۵ نکته‌ درباره‌ی استفاده‌ از شبکه‌های حرفه‌ای برای تجارتی آینده‌دار

معاهده‌ی استراتژیک چیست؟ مطابق اصول فنی، توافقی پذیرفته‌شده بین طرفین با اهداف مستقل که چگونگی دستیابی به شغل آزاد را پیگیری می‌کند. این معاهدات، این مشارکت‌ها شیوه‌ی خوبی برای ارتباط در راستای ایجاد کسب و کار بیشتر و خلق مشاغل معین است. اما پیدا کردن این شرکا همیشه آسان نیست.
کارشناس لینکدین تِد پردرومو به افرادی که در جستجوی مشاغل آزاد هستند، از قدرت لینکد‌ین برای تشکیل چنین ارتباطات ارزشمندی می‌گوید و البته بهترین شیوه‌ها را توصیه می‌کند. پنج نکته‌ی ارزشمند برای حضور در شبکه‌های حرفه‌ای عبارتند از:

۱. با لینکدین مانند یک موتور جستجوگر برخورد کنید.

نکته‌ی بزرگی که اغلب آن را درک نمی‌کنند این است که لینکدین یک موتور جستجو مانند گوگل است. اگر شغل آزاد دارید، صفحه‌ی مشخصات خود را بهینه نمائید تا جستجوی لینکد‌ین یافتن شما را برای دیگران ساده نماید. مادامی که دیگران صفحه‌ی مشخصات شما را یافتند، با صفحه‌ایی پربار مواجه شوند، بدین منظور نمونه‌هایی از کارتان را در آنجا بگذارید، ویدئوهای یوتیوب، ارائه‌ی پاورپوینت، حتی اسنادی که در دراپ‌باکس با صندوق ورودی خود دارید.
قرار دادن تمام این موارد در صفحه‌ی لینکدین خودتان، به بقیه کمک می‌کند تا مستقیما شما را استخدام کنند یا شما را به مشتریان خودشان ارجاع دهند، بدین ترتیب یک معاهده‌ی استراتژیک شکل می‌گیرد.

۲. از امکانات جستجوی پیشرفته‌ی لینکدین بهره ببرید.

مورد دیگری که بسیاری از افراد با شغل آزاد درمورد آن آگاه نیستد، جستجوی پیشرفته‌ی لینکدین است که امکان جستجو با معیارهای بسیار مختلف موجود در صفحه‌ی شخصی افراد را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید با عنوان شغلی، اندازه‌ی شرکت، مکان جغرافیایی و بسیاری از موارد دیگر به جستجو بپردازید. به‌علاوه، می‌توانید جستجوهای اتوماتیک را زمانی که شریک ارجاعی ایده‌آل خود را یافتید، تنظیم کنید. لینکدین این جستجوهای خودکار را به‌طور مداوم هر هفته ادامه می‌دهد و افراد بالقوه‌ای را که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید را به صندوق پستی شما ارجاع ‌می‌دهد.

۳. از رویکرد "روانشناسی معکوس" استفاد کنید.

اگر کارهای زیادی در صنعتی خاص انجام داده‌اید و می‌خواهید با فرد تاثیر گذار در آن صنعت تماس بگیرید، یک راه عالی برای انجام آن وجود دارد: به جای برقراری تماس مستقیم با آنها، تنها صفحه‌ی شخصی او را مشاهده کنید و بعد برای یک یا دو روز کاری انجام ندهید. آن فرد درمی‌یابد که شما صفحه‌ی او را مشاهده نموده‌اید و اغلب آن‌ها برای برقراری ارتباط با شما تلاش می‌کنند. این یک حقه‌ی کوچک اما فوق‌العاده است.

۴. دیگران را ترغیب کنید تا صفحه شخصی شما را مشاهده نمایند.

بهترین شیوه برای اینکه دیگران را وادار کنید که صفحه‌ی شما را ببینند این است که صفحه شخصی بهتری درست کنید. با اضافه کردن تیترهای خوب، حرفه‌ای آغاز نمائید، عنوان شغل خود یا نام شرکت خودتان را با جزئیات، مانند دیگران، در صفحه‌ی خود قرار ندهید. یک عنوان کاملا اغواکننده در صفحه شخصی خود قرار دهید تا افراد در سراسر لینکدین ترغیب شده و دریابند شما چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید.
درنتیجه، اجازه دهید کشف کنند نقطه‌ی تمایز شما با دیگران چیست؟ چگونه می‌توانید به دیگران کمک کنید؟ آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند؟ بزرگترین مشکل چیست؟ تلنگری بزنید و روی آنچه که می‌توانید برای آنها انجام دهید تمرکز کنید.

۵. با مردم آنگونه که دوست دارید با شما رفتار شود رفتار کنید.

با مردم مانند زمانی که خودتان آنها‌ را می‌بینید رفتار کنید، مانند یک معامله‌ی الکترونیک با آن‌ها رفتار نکنید. رابطه‌ها را بسازید. برای فروختن آن‌ها تلاش نکنید؛ ابتدا به آنها سرویس دهید، گاهی با ارجاع فرد دیگری به آنها، می‌توانید توجه کامل آن‌ها را جلب کنید. سپس از آن توجه به عنوان اهرمی برای جلب توجه به خودتان استفاده کنید.

منبع : www.success.com

2015-12-01 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0