استخوان‌بندی بدن خود را با این سالاد قوی کنید!

استخوان‌بندی بدن خود را با این سالاد قوی کنید!

قصد داریم شما را با یک راز کوچک آشنا کنیم: چیزی که بیشتر موجب داشتن استخوان‌بندی قوی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نسبت به مصرف لبنیات می‌شود.

پژوهشی جدید که در مجله بین المللی پوکی استخوان منتشر شد، اشاره می‌کند که ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیحات موسوم به نمک‌های پتاسیم قلیایی با کاهش نرخ تحلیل استخوان، یا شکستگی، یا کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار شده و موجب ساخت استخوان‌بندی قوی می‌شود.
برای نیل به این نتیجه، محققان به تجزیه و تحلیل نتایج ۱۴ مطالعه که در آن‌ها شرکت‌کنندگان یک یا دو نوع نمک پتاسیم قلیایی، مانند پتاسیم سیترات و پتاسیم کربنات، معادل مصرف ۷ تا ۸ وعده میوه و سبزی در روز مصرف میکردند ، پرداختند.

نویسنده‌ی پژوهش، دکتر هلن لامبرت می‌گوید که تجزیه استخوان در حقیقت یک فرآیند طبیعیست که هم‌زمان با تشکیل استخوان صورت می‌گیرد. اما برای برخی از افراد، فرآیند تجزیه از رشد بیشتر است که همین امر منجر به استخوان‌های شکننده و ضعیف می‌شود که به آسانی می‌شکنند. بنابراین، کاهش تحلیل استخوان‌ها ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک نماید و برای افرادی که که از آن رنج می‌برند، مفید باشد.

به گفته‌ی لامبرت به نظر میرسد این نمک‌ها که کار جادویی خود را با خنثی سازی اسید اضافی در بدن، که منجر به شکستگی استخوان می‌شود انجام می‌دهند.
جهت افزایش جذب آن، محصولات تازه‌ که سرشار از پتاسیم هستند مانند اسفناج، تربچه، آووکادو، سیب زمینی شیرین، چغندر، پرتقال، بامیه و کشمش را انتخاب کنید. این‌ها شامل پتاسیم سیترات هستند که در بدن به پتاسیم بی‌کربنات بدل می‌شود. سبزیجات به ویژه با برگ‌های تیره رنگ، منبعی خوب مملو از کلسیم استخوان‌ساز، منیزیم و ویتامین k می‌باشد که آن‌ها را وادار می‌کند دو برابر مقدار عادی برای استخوان‌ها کار کند.

لامبرت می‌گوید مسئله‌ی مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که گرچه یک ظرف بزرگ سالاد به افزایش استحکام استخوان‌ها کمک خواهد کرد، اما بعید است که میوه‌ها و سبزیجات خودشان کلسیم استخوان‌ساز و ویتامین D کافی را فراهم کنند. بنابراین این مطالعه را دال بر حذف لبنیات تلقی نکنید. اگر به دلایل مرتبط با سلامت مجبور به عدم مصرف لبنیات در رژیمتان هستید، مواد مغذی مهم را با غذاهایی مانند بادام زمینی غنی شده، شیر سویا، ساردین و کنسرو ماهی آزاد تامین کنید.

منبع: prevention

2015-09-05 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0