بهترین سوپرفودها برای کاهش وزن

بهترین سوپرفودها برای کاهش وزن

سوپرفود ، اصطلاحی است که برای غذاهایی استفاده می شود که سرشار از مواد مغذی ضروری جهت افزایش انرژی هستند وبرای مبارزه با بیماری و بهبود خلق و خو نیزموثرند. آیا می دانستید  این غذاها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا باریک بمانید؟

یک من کاملا جدید

سوپرفود ، اصطلاحی است که برای غذاهایی استفاده می شود که سرشار از مواد مغذی ضروری جهت افزایش انرژی هستند وبرای مبارزه با بیماری و بهبود خلق و خو نیزموثرند. سوپرفودها ، استخوان ها را ساخته ، از بیماری های مزمن جلوگیری می کنند، بینایی را بهبود بخشیده و حتی حضورذهن شما بهتر می کنند . اما آیا می دانستید شواهد جدید نشان می دهد این غذاها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا باریک بمانید؟

درباره برترین سوپرفودهای مناسب جهت لاغرشدن و اینکه چطور آنها ر ادر برنامه غذایی خود بگنجانیم بیشتر بخوانید :

لوبیا سیاه

black-beans-superfood-2

یک فنجان لوبیا سیاه دارای 15 گرم پروتئین است که مقدارقابل توجهیست والبته حاوی هیچگونه چربی اشباع شده ای که در دیگر منابع پروتئینی ، مانند گوشت قرمز وجود دارد نیست .

دستور غذا: می توانید یک هوموس با لوبیای تند و هلو تردشده درست کنید.

جو 

oats-superfood-3

جوها سرشار از فیبر هستند، بنابراین یک وعده می تواند به شما کمک کند تمام روز احساس سیری کنید. یک نصف فنجان فقط 4.6 گرم نشاسته مقاوم Resistant Starch دارد ، یک خوراکی کربو هیدراتی سالم که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی می سوزاند.

 (Resistant Starch - (RS  یا نشاسته مقاوم کاملا شبیه فیبر عمل می کند و بعضی ها حتی آن را نوع سومی از فیبر می دانند . فرق این نشاسته با نشاسته معمولی اینست که نسبت به آنزیم های گوارشی مقاوم بوده و شکسته نمی شود و در نتیجه جذب هم نخواهد شد و تاثیرش روی قند خون خیلی کم است. از جلمه غذاهایی که نشاسته مقاوم دارند غلات کامل (سبوس دار) و حبوبات هستند.

دستور غذا: می توانید ازسوپ جو برای شام استفاده کنید.

آووکادو

avocado-superfood-4

هیچ دلیلی برای ترس از خوردن چربی ها وجود ندارد البته تا زمانی که آنها چربی های سالم باشند !

اسید اولئیک آوکادو ، یکی ازترکیبات چربیهای سالم اشباع شده (MUFAs) است وبه بدن کمک می کند تا بر گرسنگی غلبه کند . یک چهارم یا نیمی از آوکادو را در برنامه غذایی خود جادهید و تماشا کنید که چربی شکم چگونه آب می شود.میوه های خامه ای نیز سرشاراز فیبر و پروتئین هستند.

دستور غذا: می توانید با آووکادو ، کاهو و گوجه فرنگی ساندویچ درست کنید .

ماهی آزاد

salmon-superfood-5

منابع پروتئینی بدون اضافه کردن چربی به شما احساس سیری می دهند . با این حال، 50٪ از زنان بین سنین 18 تا 50 نمی دانند که دریافت میزان کافی از این ماده مغذی ، ضروری است.

سعی کنید از این ماده استفاده کنید؛ انتخاب بهتری نسبت به گوشت قرمز است وسرشار از MUFA است. یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که افرادی با رژیم غذایی غنی از MUFA به طور متوسط 9 پوند وزن کم کردند، در حالی که همتایان آنها بارژیم غذایی کم چرب،در همان زمان به طور متوسط 6 پوند اضافه وزن پیدا کردند .

دستور غذا: ماهی کبابی با سالسای آناناس

بلوبری

blueberries-superfood-6

این میوه بیشتربرای اثرات ضد پیری خود شناخته شده است ، در عین کوچکی ،یک خوردنی فوق العاده است. 1 فنجان از آن تنها 80 کالری دارد ، و دارای 4 گرم فیبراست که منجر به احساس سیری می شود

دستور غذا: فالوده بلوبری ولیمو

کلم بروکلی

broccoli-superfood-7

خام یا پخته، این گیاه به دلیل قدرت پیش گیری از سرطان شناخته شده است ، اما با یک مشت از آن که دارای کمتر از 30 کالری است ، می توانید مانع اضافه وزن نیز بشوید.

دستور غذا: سالاد کلم بروکلی با سس کنجد و بادام هندی

برنج قهوه ای

brown-rice-superfood-8

برنج قهوه ای برای سلامتی قلب مفید است و برعکس برنج سفید سرشار از فیبر است . نصف فنجان از آن حاوی 1.7 گرم نشاسته مقاوم است که یک خوراکی کربوهیدراتی سالم جهت افزایش سوخت و ساز بدن و چربی است.

به علاوه، برنج قهوه ای یک غذای کم انرژی است، به این معنی که سنگین است ومعده را پرمی کند، اما کم کالری است

دستور غذا: ماهی قزل آلا و برنج قهوه ای

گلابی

pears-superfood-9

فقط یک گلابی 15٪ از مقدار فیبر روزانه توصیه شده را تامین می کند .طی یک مطالعه مشخص شدکه زنانی که سه گلابی در روز خوردند وزن بیشتری نسبت به دیگران از دست داده اند.البته پوست آن هم منبع خوب فیبر است!

دستور غذا: گلابی گرم با ریکوتای دارچینی

گریپ فروت

grapefruit-superfood-11

حتی اگر شما هیچ چیز دیگری را در رژیم غذایی خود تغییر ندهید، خوردن نیمی از یک گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی موجب می شود تا نیم کیلو در هفته لاغر شوید.!

این میوه خانواده مرکبات می تواند انسولین، هورمون ذخیره سازی چربی که می تواند منجر به اضافه وزن شود را کاهش دهد. علاوه بر این یک منبع خوب از پروتئین است، و به خاطر آن که 90٪ آن آب است ، می تواند شما را پر کند و کمتر غذا بخورید.

دستور غذا: سالاد زنجبیل و مرکبات

لوبیا قرمز

kidney-beans-superfood-12

یکی از انواع مختلف لوبیا که باید به لیست اضافه کنید، لوبیا قرمز است که سرشار از پروتئین و فیبراست لوبیا قرمزهمچنین منبع نشاسته مقاوم است ، نصف فنجان نزدیک 2 گرم از این کربوهیدرات لاغر کننده دارد .

دستور غذا: لوبیا قرمز وچیلی

بادام

almonds-superfood-13

بادام یکی دیگر از سوپرفودهاست که غنی از چربی های سالمی است که به شما کمک می کند باریک بمانید.

بادام به طور خاص می تواند به کاهش وزن کمک کند: در یک تحقیق ، افرادی که به رژیم غذایی کم کالری خودبادام اضافه کردند ، نسبت به افرادی که درهمان رژیم غذایی ،بادام را با یک اسنک مثل کراکر جابه جا کردند ، وزن بیشتری کم کردند .

این دستور غذا: می توانید یک میان وعده ازبادام و ماست داشته باشید

چای سبز

green-tea-superfood-14

این دم کردنی فوق العاده می تواند به شما احساس سیری داده و به کاهش وزن کمک کند. به علاوه، آنتی اکسیدان موجود در چای سبزدرصد سوزاندن چربی و کالری مصرفی را بالا می برد . یک مطالعه نشان داد که پنج فنجان از آن در روز می تواند کمک کند تا دو برابر وزن کم کنید، که بیشتر آن در نواحی میانی بدن است !!

دستور غذا: چای سبزنعنایی سرد

عدس

lentils-superfood-15

عدس یک منبع های بزرگ پروتئین و فیبر است. نصف فنجان عدس حاوی 3.4 گرم نشاسته مقاوم است، یک خوراکی کربوهیدراتی سالم که موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی می سوزاند.

دستور غذا: سوپ عدس زنجبیلی

موز

banana-superfood-16

موز یک سوپرفود لاغرکننده است . یک موز سبزمتوسط ، شما را پر کرده و سوخت و ساز بدن را با 12.5 گرم نشاسته مقاوم افزایش می دهد . حتی یک موز رسیده هم هنوز رتبه بالایی در فهرست غذاهای حاوی RSدارد .

دستور غذا: تکه های موز شکلاتی

تخم مرغ

egg-breakfast-superfood-17

شاید وقتی حرف ازکاهش وزن می شود تخم مرغ گزینه مناسبی نباشد . اما این جزء اصلی صبحانه حاوی پروتئین است که اشتها را مهار می کند. یک مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به اضافه وزن که صبحانه تخم مرغ می خورند، دو برابر زنانی که روز خود را با شیرینی آغاز می کنند وزن از دست داده اند.

و در مورد کلسترول نگران نباشید: این مطالعه نشان داد که خورندگان تخم مرغ کلسترول بد بالا و یا کلسترول خوب پایین ، نسبت به خورندگان شیرینی ندارند.

دستور غذا: نیمرو تخم مرغ به همراه تاکو

شکلات تلخ

dark-chocolate-superfood-18

دوستداران شکلات، خوشحال باشید ! شکلات تلخ هم جزو لیست ماست ومی تواند با سرعت هضم پایین خود، به شما احساس سیری داده و موجب شود در وعده بعدی کمتر غذا بخورید .

شکلات تلخ پر از MUFAs است، مطالعات نشان می دهد یک رژیم غذایی پراز این چربی های سالم می تواند سوخت و ساز بدن را تغییر داده و به سوزاندن چربی و کالری منجر شود .همچنین ممکن است به مهار هوس نمک، شیرینی وغذای چرب کمک کند.

دستور غذا: کوکی با تکه های شکلات

مرکبات

orange-superfood-19

با تنها 59 کالری، شما ممکن است انتظار زیادی از یک پرتقال نداشته باشید ، اما به لطف دوز بالای فیبر، بالاترین رتبه در میان میوه ها رادر لیست 38 تایی میوه های سیرکننده محققان استرالیایی داراست. احساس پری می تواند به کمتر خوردن شما در طول روز کمک کند.

دستور غذا: پرتقال خونی و سالاد اردک

لوبیا سفید

white-bean-superfood-22

نصف لیوان از این لوبیای سرشار از فیبر، شامل حدود 4 گرم نشاسته مقاوم چربی سوز است ، که موجب افزایش سوخت و ساز بدن است.

دستور غذا: راویولی با گوجه فرنگی ولوبیا سفید

پنیر

goat-cheese-superfood-23

پنیر بز تازه و پنیر فتا حاوی یک اسید چرب است که کمک می کند تا شما احساس سیری کنید و میزان بیشتری چربی بسوزانید. به دنبال پنیرهایی با برچسب "علف خوار است" باشید چون که بالاترین مقدار از این چربی سالم را داراست .

دستور غذا: ساندویچ پنیر بز و روغن زیتون

شیر کم چرب

low-fat-milk-superfood-24

اسید چرب موجود در شیر و پروتئین شیر می تواند به شما احساس پری دهد ، کلسیم اضافه شده نیز ممکن است کمک کند. در یک مطالعه، زنان چربی و کالری بیشتری سوزاندند زمانی که 4000 - 1000 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کردند .

دستور غذا: میلک شیک کاکائو

نخود

garbanzo-beans-superfood-25

نخودهای لاغرکننده حاوی بیش از 2 گرم نشاسته مقاوم در هر نصف فنجان هستند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین، و چربی های سالمند.

دستور غذا را: بیکن و سوپ نخود

نظرات (4)

  • مرضیه

    یکسری چیزایی رو که گفتین من اصلا نمی شتناختم مثل لوبیا سیاه یا برنج قهوه ای. اگه یه توضیح کوچولو هم بدین که اینا را از کجا میشه تهیه کرد خیلی عالی میشه. و دیگه اینکه دستور غذاهایی که دادین را هم نمی شناسم. اگه این توضیحات کامل تر باشه خیلی بهتره و اگه لینک مطلب اصلی هم که ازش ترجمه شده لطف کنید و بزارین خیلی خیلی بهتر میشه.<br /><br />در کل خیلی سایت خوب و مفیدیه، من اولین باز که دیدم همچین سایت شیک و پرمحتوایی داره منحصرا برای خانوما کار می کنه، خیلی خوشحال شدم ... خیلی ممنون، امیدوارم که ادامه پیدا کنه و روز به روز بهتر بشه.

  • آی بانو

    در پاسخ به: مرضیه

    بله لوبیا سیاه زیاد شناخته شده نیست ولی هست ، البته مثل اینکه علاوه براینکه وارد میشه تو تبریز به وفور پیدا میشه !!برنج قهوه ای همون برنج سبوس داره، اگه تو اینترنت جستجو کنید شرکت هایی هستن که میفروشن ...<br />و ممنونیم از لطف و توجه شما به سایت ... امیدواریم شما هم با معرفی ما به دیگران به ما کمک کنید :)

  • فریماه

    از محتویات سایت شما خیلی لذت بردم. فکر کنم از روزی که سایت شما را پیدا کردم هر روز مطالب آن را مرور کردم هر چند که بعضی مطالب را برا چندمین بار است که می خوانم ولی باز هم لذت میبرم. مرسی برای خلاقیت شما

  • آی بانو

    در پاسخ به: فریماه

    سپاسگزاریم دوست عزیز ،این باعث خوشحالی و دلگرمی ماست که خوانندگان خوبی مثل شما داریم .

نظر خود را اضافه کنید.

0
تبلیغات