تاثیرات مراقبه بر بدن

تاثیرات مراقبه بر بدن

مسلما شما هم درباره فواید مراقبه شنیده اید، پس چرا امتحان نمی کنید تا اثرات آن را روی بدنتان ببینید ؟ سعی کنید حداقل به مدت 12 دقیقه در روز آن را انجام دهید و ازمزایای بیشمار مدیتیشن بهره مند شوید .

هنگامی که شما مدیتیشن می کنید، بدن و مغز شما یک نوع حالت لذت و سرور را تجربه می کند و در حالی که مراقبه به اشکال متفاوت انجام می شود ، همه آنها در یک چیز مشترک هستند : کمک به افزایش هوشیاری .آیا این برای شما ناملموس است؟ اینطور نگاه کنید که همیشه افکارتان مانند یک توپ پینگ پنگ بین گذشته و آینده در حرکت است ، ذهن مدام با آنچه می توانسته اتفاق بیفتد و یا اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد درگیر است و به ندرت اتفاق می افتد که در زمان حال باشد .

 تحقیقات نشان می دهد که پیدا کردن خود "درزمان حال " می تواند تاثیرات شگرفی در سلامتی جسم و روح شما داشته باشد . در اینجا برخی ازآثار مدیتیشنروی بدن را می توانید ببینید :


مغز
تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن می تواند فعالیت امواج مغزی که با تمدد اعصاب مرتبط هستند را افزایش دهد. تمرین مراقبه هر روز به مدت دو ماه می تواند بخش هایی از ماده خاکستری مغز را از لحاظ فیزیکی تقویت کند .


روحیه
ماندن در حالت مدیتیشن می تواند بخشی ازمغز ، که کنترل افکار پیچیده و احساسات مثبت را به عهده دارد را فعال کند . برخی از انواع مدیتیشن همچنین می تواند در مراکز دیگر مغز برای محبت، همدلی، و ترس عضله روانی بسازد و به شما کمک کند تا تسلط بیشتری بر احساسات خود داشته باشید و دیگران را بهتر درک کنید .


ریه ها و قلب
مراقبه فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش می دهد.در این حالت ریه ها عمیق تر تنفس می کنند وضربان قلب شما آرام ترشده وباعث می شود عروق خونی استراحت کنند. در واقع، مدیتیشن به طور منظم، می تواند فشار خون شما را تا چهارشماره کاهش دهد، و این یعنی کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی .

مراقبه مدیتیشن


ریلکسیشن
در عین حال ، غدد آدرنال شما تولید هورمون استرس،یعنی کورتیزول را کاهش می دهند . مراقبه جریان خون به مغز را افزایش می دهد ، که می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. (جریان خون افزایش یافته همچنین ممکن است حافظه شما را بهبود بخشد )


قند خون
به نظر زیادی خوب می رسد که واقعیت داشته باشد ، اما تمرین مراقبه روزانه ،می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد (مقادیربالا می تواند منجر به دیابت شود) و ممکن است هوس غذاهای شور را کم کند .

سیستم ایمنی
یک تئوری: مراقبه کمک می کند تا منفی گرایی روانی که سیستم ایمنی را ضعیف می کند ، کاهش یابد . نظریه دیگر می گوید که مدیتیشن می تواند بدن را بی درنگ به تولید آنتی بادی وادارد . تحقیقات نشان می دهد کسانی که مراقبه می کنند توانایی بیشتری در مبارزه با عفونت دارند. آنها همچنین ممکن است در کنترل درد به هنگام آسیب دیدگی بهتر باشند

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0
تبلیغات