خبر خوب درباره‌ی مواد غذایی غنی‌شده با امگا۳

خبر خوب درباره‌ی مواد غذایی غنی‌شده با امگا۳

موادِ غذایی غنی‌شده با امگا۳ در بازار رواج یافته است. آیا می توان امگا 3 را به انوع غذاها اضافه کرد ؟ 

نوشته :Elisabeth Leamy ، الیزابت برنده‌ی ۱۳ جازه‌ی اِمی، موسس و سرمایه‌گذار شخصی مشهورِ و تحسین‌شده‌ که به مدت ۲۰ سال وکالت دست‌اندرکاران برنامه‌هایی مانند صبح به خیر امریکا و دکتر آز را بر عهده داشت، است.

هنگامی که در برنامه‌ی دکتر آز طعم مواد غذایی مملو از امگا۳ را می‌چشیدم از چند جهت خوشحال بودم، نخست به دلیل حضور در برنامه‌ی دکتر آز و دیگر اینکه برخی از این مواد غذایی حقیقتا حاوی امگا۳ هستند و حتی برخی از آنها از آنچه روی برچسب آن ذکر شده نیز بیشتر امگا۳ دارند، و من می‌توانم این خیر را نیز منتشر کنم. ما مارک‌های مختلفی از شیر، تخم‌مرغ و کره‌ی بادام زمینی را چشیدیم و آنها همه قبول شدند! ‌

همین امر باعث شد تا با خود بیاندیشم که چقدر عالیست که وفور موادِ غذایی غنی‌شده با امگا۳ در بازار رواج یافته است. گروه‌های صنعتی معتقدند ارزش این صنعت سالانه ۱۳ میلیون دلار است. نکته‌ی کلیدی هنگامی نمایان شد که متخصصان غذا دریافتند که چگونه اسیدهای چرب با زنجیره‌ی طولانی را از اسیدهای چرب امگا۳ تفکیک نمایند، البته بدون طعم ماهی! اکنون هم شوخی نمی‌کنم، آنها می‌توانند امگا۳ را به طرز غیرمنتظره‌ایی به غذاهایی مانند استیک، کیک، لیموناد و غذای سگ اضافه نمایند!

این غذاها اغلب کمی گرانتر از مواد غذایی مشابه و ساده آنهاست، اما اکنون می‌دانیم که صرف این هزینه ارزشمند است. مطالعات حاکی از آن است که امگا۳ به ویژه اسیده‌های چرب با زنجیره‌ی طولانی و اسیدهای چرب امگا۳ ضربان قلب را بهبود بخشیده، درد را تسکین داده، احتمالا به افسردگی و بیش‌فعالی کمک شایانی می‌کند. اکنون که در خبرهای خوب غلت می‌زنم، اجازه دهید تاثیرات این غذاهای مغذی را برشمارم:

کودکان

دختر من سالمون می‌خورد، اما نه همیشه، هر از گاهی. بنابراین سه نوع روغن ماهی آدامسی را امتحان نمودم و هر دفعه طعم ماهی موجب تهوع او می‌شد. از طرف دیگر، او شیر، کره‌ی بادام زمینی و نان‌ دوست دارد پس چرا از انواع خوراکی‌هایی که او دوست دارد و با امگا۳ غنی‌شده به او ندهم؟

قرص‌هراس‌ها

من دوستی دارم که تقریبا ۵۰ ساله است و نمی‌تواند قرص را قورت دهد. او قرص‌هایش را له کرده و در آبمیوه حل می‌کند. اما نمی‌تواند مکمل‌ها را هم به این روش مصرف کند، به همین دلیل هیچ‌گونه مکملی مصرف نمی‌کند. قصد دارم به او درباره‌ی مواد غذایی غنی‌شده با امگا۳ چیزهایی بگویم.

گیاهخواران

سالمون، ساردین و ماهی‌های چرب دیگر هنوز بهترین منابع تامین اسیدهای چرب با زنجیره‌ی طولانی و اسیدهای چرب امگا۳ هستند. اما اگر ماهی نمی‌خورید، کمکی به شما نمی‌کند. پس گیاهخواران می‌توانند از مواد غذایی غنی‌شده با امگا۳ بهره برده و آن را جبران نمایند. اکنون که نتایج آزمایشگاهی ما حاکی از آن است که آن کره‌ی بادام زمینی که ما امتحان نمودیم حاوی امگا۳ بود، سخت گیاهخواران چه مشکلی می‌توانند با آن داشته باشند.
بفرمائید، این هم یک گزارشگر که خبرهای خوب درباره‌ی سلامتی از آن فوران می‌کند!

منبع : وبلاگ دکتر آز

2015-12-04 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0