میز کار ایستاده کمکی به لاغری نمی‌کند اما.....

میز کار ایستاده کمکی به لاغری نمی‌کند اما.....

نشستن در محل کار! دوباره بیاندیشید. همچنان که در مطالعات منتشر شده در مجله فعالیت‌های جسمی و سلامت از سوی ست کریسی آمده است، ایستادن فقط ۲ یا ۳ کالری بیشتر از نشستن‌های ۱۵ دقیقه‌ایی کالری می‌سوزاند، پس بیش از این انتظار نداشته باشید.

قدم می‌زنید، سپس دوباره، بی‌حال می‌شوید چون سه دور می‌چرخید، حتی در بهترین شرایط ۲.۵ تا ۳ مایل در ساعت راه می‌روید. شاید تصور می‌کنید همین موجب لاغر شدن شما می‌شود.

برخی مطالعات حاکی از آن است که ایستادن بیشتر از نشستن کالری می‌سوزاند که شاید به همین دلیل میزهای کار ایستاده در جای جای ادارات بیشتر دیده می‌شود. حال آنکه اغلب آن مطالعات خطاست. مطالعات بیشتر دال بر آن است که اکثر افرادی که خوش اندام به نظر می‌رسند دائماً ورزش می‌کنند یا حداقل هر از گاهی در حال ورزش هستند که اندام آن‌ها را توجیه می‌کند.

بدین منظور، از ۷۴ جوان که داوطلب به نظر می‌رسیدند، ثبت نام کردند تا در آزمونی پیشرفته شرکت کنند. این افراد چهار تمرین منفک و هماهنگ مبنی بر نشستن، ایستادن یا قدم زدن را در گروه‌های جداگانه انجام دادند.

نخستین گروه پشت کامپیوتر نشستند و به مدت ۱۵ دقیقه مشغول نوشتن شدند، سپس ایستادند. گروه دوم به مدت ۱۵ دقیقه در مقابل تلوزیون نشستند، سپس روی تردمیل قدم زدند. گروه سوم ایستاده و سپس نشستند، حال آنکه گروه چهارم پیش از نشستن، قدم زدند. هر حرکتی ۳ دقیقه به طول می‌انجامید و هدف این بود که هر فرد در موقعیت خودش کاملاً ساکن بماند و هیچ حرکت یا تکانی خارج این حرکات نداشته باشد.

افراد حدوداً در هر ۱۵ دقیقه نشستن، فارغ از اینکه در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر نشسته بودند، ۲۰ کالری سوزاندند. ایستادن فقط ۲ کالری بر این مقدار افزود.
کریسی، متخصص در زمینه سلامت و تحرکات جسمی در مرکز مدیریت تحقیقات کاهش وزن و فعالیت‌های جسمانی در دانشگاه پیتس‌بورگ می‌گوید، از یک دیدگاه کاملاً پویا، ایستادن و نشستن یکسان هستند. این نشانه خوبی است. پس با ایستادن تلاشی نمی‌کنید.

قدم زدن، با این وجود، سه برابر هر دوی آن‌ها کالری می‌سوزاند، یعنی ۶۰ دقیقه قدم زدن می‌تواند تا ۱۳۰کالری بسوزاند. با افزایش سن که به مرور و آرام آرام افزایش وزن گسترش می‌یابد، یک بار در روز قدم زدن کفایت می‌کند.

در مواقعی که لازم است شگردی در پیش بگیرید تا لرزش‌های دردناک را از خود دور کنید، ایستادن بر نشستن ارجحیت دارد. با این وجود، در مواردی که مستلزم کاهش وزن یا کنترل وزن است، تا حد ممکن از اینجا تا پله‌ها، تا آبدارخانه، از فواصل دور در پارکینگ تا ماشین، قدم بزنید.
دکتر کلی پریچت از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی و مربی علوم فیزیکی در مرکز دانشگاهی واشنگتن می‌گوید، قدم زدن‌های متناوب، به مردم کمک می‌کند تا از مواقعی که می‌نشینند، سرزنده‌تر باشند.

او خاطر نشان می‌کند که ما دریافتیم ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر ورزش ملایم قدرتی در هفته از مزایای پزشکی متعددی برخوردار است. بنابراین، اگر در زمره افرادی هستید که مشکلات پزشکی متعددی را پشت سر می‌گذارید، قدم زدن‌های متناوب به حل این مشکلتان کمک خواهد کرد.

منبع: .health.com
ترجمه :ندا پویان راد 

2016-08-17 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0