10 توصیه از تراپیست های بزرگ دنیا

10 توصیه از تراپیست های بزرگ دنیا

حتی اگر از افسردگی یا اضطراب رنج نمی‌برید، فقط مدیریت روزانه‌ زندگی می‌تواند آزاردهنده باشد. برای برقراری تعادل بین برنامه‌های گیج‌کننده‌ معمول از قبیل مسئولیت‌های خانوادگی و حرفه‌ایی و... همه ما می‌توانیم از اندکی کمک بهره‌مند شویم. در اینجا درمان‌گران‌ها بهترین توصیه‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارند.

 

از سختگیری درمورد خودتان دست بردارید.

همه‌ی ما درباره‌ی چه چیزی گناهکار هستیم؟ به‌گفته‌ی دنیلا تمپستا، یک روان‌درمان‌گر از سانفرانسیسکو، انتقاد از خود. او می‌گوید، تصور می‌کنم مردم به اشتباه معتقدند که سختگیری درمورد خودشان به آن‌ها کمک می‌کند. آنها بر این باورند که اگر با افکار منفی خودشان را مجازات کنند ممکن است به مسیر درست هدایت شوند.
اما عکس آن درست است. به گفته‌ی او، تحقیقات متعدد بارها و بارها نشان داده که اگر در مورد خودمان سختگیر باشیم، در حقیقت احتمال تکرار رفتارهای بد بیشتر و بیشتر می‌شود، نسبت به زمانی که یک قدم به عقب برداریم و کمی با خود مهربان باشیم. بدین ترتیب انعطاف‌پذیری و اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنیم و احتمال انتخاب‌های جدید و رفتارهای مثبت‌تر در آینده را افزایش می‌دهیم. گرچه بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما انجام آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.
تمپستا توصیه می‌کند، هنگامی که غرق کوبیدن و سرکوب خود هستید؛ خودتان را متوقف کنید، در کمال مهربانی با خودتان رفتار و صحبت کنید، همچون دوستی که دوران سختی را سپری می‌کند. مادامی که مراجعینم بتوانند چنین تغییری در نحوه‌ی رفتار خود با خود ایجاد نمایند، قطعاً بیش از پیش به اهداف خود دست می‌یابند.

2016-05-10 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0