آشپزی ساده : ۱-سوسیس و کیل با عدس

اگر شما شبیه من هستید، و یکی از اصلی‌ترین عوامل بازدارنده در تهیه یک شام‌ سالم یک عالمه ظرف است که باید پس از شام شسته شود، با ما همراه شوید. اما چه می‌شود اگر به شما بگویند که می‌توانید به سادگی وعده غذایی خود را  در حداقل ظروف تهیه کنید؟

در این سری  از آشپزی ساده چهار شام ساده و یک دسر فوق‌العاده خوشمزه آورده شده است. این دستورها بسیار ساده‌اند اما در عین حال بسیار خوشمزه و در ماهی‌تابه‌ای چدنی و چند ابزار آشپزی قابل تهیه است، و بسیار هوس‌انگیز.

 

 سوسیس و کلم با عدس

سوسیس و کلم با عدس

مخصوص ۴ تا ۶ نفر

۴ فنجان عدس قهوه‌ایی

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۴ عدد سوسیس سیری خام، از طول بریده شده

۱ دسته کلم کیل، ریزشده (کلم کیل (Kale) یک سبزی سبزبرگ است. این گیاه با کاهو، کلم بروکلی، کلم برگ و کلم فندقی خویشاوندی دارد.)

۵ حبه سیر، ریزشده

نمک و فلفل تازه پودر شده

 

۱.  عدس‌ها را با ۶ فنجان آب و نمک در قابلمه‌ایی کوچک مخلوط کنید. روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی بجوشد و عدس‌ها نرم شوند. عدس‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید.

2. روغن را در ماهی‌تابه‌ایی چدنی با قطر ۳۰ سانت روی حرارت ملایم گرم کنید. سوسیس‌ها را درون آن ریخته و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سرخ کنید، یک بار آن‌ها را برگردانید تا قهوه‌ایی شوند و بپزند.

3. کیل ها را با دست خرد کنید تا نرم شوند.

4. هنگامی که سوسیس‌ها پختند، کیل های خردشده و سیر را به آن‌ها بیافزائید. مواد را به مدت ۲ دقیقه سرخ کنید و هر از گاهی برگردانید.

5.  ۱ قاشق غذاخوری آب را با نمک و فلفل مخلوط کنید و روی مواد بریزید. اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه بپزند، سپس درب ظرف را برداشته و عدس ها را اضافه کنید. اجازه دهید دوباره بپزند، درب ظرف را به مدت ۳ دقیقه بگذارید تا عدس‌ها گرم شوند.

مواد مغذی: ۴۲۰ کالری، ۳۲ گرم پروتئین، ۵۶ گرم کربوهیدرات، ۲۵ گرم فیبر، ۰ گرم قند، ۷ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع شده، ۴۵۰ میلی‌گرم سدیم

 

2016-09-23 00:00:00

نظرات (1)

  • سميه كشاورز

    سلام خداقوت سايت به اين خوبي چرا در شبكه هاي اجتماعي مثل تلگرام كانال نداريد؟ من كارمندم و خيلي علاقه دارم از طريق گروههايي كه عضو هستم مطالب شما را به اطلاع دوستان و همكارام برسونم خواهش ميكنم يك كانال تلگرام هم راه اندازي كنيد

نظر خود را اضافه کنید.

0