آشپزی ساده : ۵ - کیک وارونه کرن‌بری

اگر شما شبیه من هستید، و یکی از اصلی‌ترین عوامل بازدارنده در تهیه یک شام‌ سالم یک عالمه ظرف است که باید پس از شام شسته شود، با ما همراه شوید. اما چه می‌شود اگر به شما بگویند که می‌توانید به سادگی وعده غذایی خود را  در حداقل ظروف و یک ماهیتابه چدنی تهیه کنید؟

Simple-Meals-5

 

۵. کیک وارونه کرن‌بری با بری های تازه یا یخ‌زده

مخصوص ۱۲ تا ۱۶ نفر

 

۱و ۱/۲ فنجان کره

۱ فنجان شکر قهوه‌ایی

۲ فنجان کرن‌بری

۲و ۱/۲ فنجان آرد سفید

۱و ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

۱/۴ قاشق چایخوری جوش‌شیرین

کمی نمک

۲ فنجان شکر

عصاره پوست پرتغال

۳ عدد تخم‌مرغ

۱ فنجان شیر پرچرب

 

دستور تهیه :

۱. فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. شکر قهوه ایی و ۱/۲ فنجان از کره را درون ماهی‌تابه‌ایی به قطر ۲۵ سانت بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شوند. ماهی‌تابه را از روی حرارت بردارید و کرن‌بری‌ها را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

۳. آرد، بیکینگ پودر، جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۴. شکر، مابقی ۱ فنجان کره و عصاره پرتقال را با هم مخلوط کنید و به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا روشن و نرم شوند.  تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید تا خوب ترکیب شوند.

۵. یک سوم آرد را با خمیر مخلوط کنید و با سرعت کم همزن بزنید، سپس یک سوم شیر را به آن بیافزائید. به تناوب آرد و شیر را به خمیر بیافزائید و هم بزنید تا خمیر نرم شود.

۶. خمیر را روی کرن‌بری‌ها بریزید. ماهی‌تابه را روی سینی فر و کاغذ روغنی بگذارید تا سرریزها روی آن بریزد و سپس درون فر قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بپزد تا روی آن طلایی شود، سپس یک خلال دندان در مرکز کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد، کیک شما پخته است.

۷. اجازه دهید پیش از برش به مدت ۱۰ دقیقه سرد شود.

مواد مغذی: ۴۵۰ کالری، ۴ گرم پروتئین، ۵۶ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۴۰ گرم قند، ۱۹ گرم چربی، ۱۱ گرم چربی اشباع شده، ۱۲۰ میلی‌گرم سدیم

 

2016-10-21 00:00:00

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

0